مشتریان وفادار برای فروشگاه های آنلاین بسیار ارزشمند هستند. بنابراین، هنگامی که افراد جدید به دست می آورید، مهم است که یک تجربه عالی ارائه دهید و رابطه را تقویت کنید تا آنها بارها و بارها برای خرید به فروشگاه شما برگردند. در این زمینه متخصص شوید، بدین ترتیب طول عمر هر مشتری جدید به طور تصاعدی رشد می کند و همچنین فروشگاه شما.
در اینجا ده استراتژی حفظ مشتری وجود دارد که می توانید در تجارت الکترونیک خود از آنها بهره ببرید.
1-ارائه خدمات به مشتریان برجسته
بسیاری از شرکتها برای ارائه خدمات خوب تلاش میکنند، بنابراین اگر موفق شوید، قطعاً متمایز خواهید شد.
با ارائه سرویس به مشتریان، آنها قدردان شما خواهند بود . زیرا باعث سهولت کار آنها شده اید. بدین ترتب شما حس ارزشمندی و آرامش را به مشتریان خود هدیه می دهید. و آنها برای کسب اطلاعات بیشتر به فروشگاه شما برخواهند گشت.
در اینجا چند نکته اساسی در زمینه خدمات مشتری وجود دارد که می تواند شما را متمایز کند.
- در دسترس باشید – از طریق تلفن، ایمیل، چت آنلاین و غیره – از روش های متعددی استفاده کنید که برای شما کار می کند.
- به سوالات و مشکلات پاسخ دهید – با نادیده گرفتن مشتریان آنها را برای خرید بعدی از دست می دهید.
- آگاه باشید – هیچ چیز خسته کننده تر از صحبت کردن با یک “نماینده خدمات مشتری” که اطلاعات لازم در مورد محصولات و خدمات خود ندارد وجود ندارد.
- به مشتریان خود گوش کنید
- وب سایتی نسازید که استفاده از آن خسته کننده باشد – تجربه کاربری دلپذیری را ارائه دهید
مشتریانی که تجربیات بدی دارند احتمالاً به جای دیگری خواهند رفت، اما وقتی برای حمایت از نیازهای آنها تلاش کنید و آنها را خوشحال کنید، نه تنها برمیگردند، بلکه به انتشار این خبر به دیگران کمک میکنند.
2- مشتریان را پیگیری کنید
بعد از اینکه شخصی از فروشگاه آنلاین شما خرید کرد، آنها را فراموش نکنید.
برقراری ارتباط. برقراری ارتباط. برقراری ارتباط.
ارسال ایمیل تایید در مورد خرید آنها. ارسال به روز رسانی در مورد وضعیت حمل و نقل آنها. در مورد خدمات خود و محصولاتی که خریداری کرده اند بازخورد بخواهید. ارسال ایمیل سوالات متداول. پیشنهاد کمک کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها اطلاعات مورد نیاز خود را دارند.
اگر مشتری از شما سوالی پرسید، به آن پاسخ دهید. و سپس پیگیری کنید تا مطمئن شوید که پاسخ شما مشکل آنها را حل کرده است.
شما می توانید تعداد زیادی از این کارها را با استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی ایمیلی مانند utomateWoo که مخصوص فروشگاه های WooCommerce است، به طور خودکار انجام دهید.
شما می توانید از افراد مختلف سوال کنید و آنها می توانند داستان هایی را در مورد اینکه چگونه چیزی خریده اند، سؤالی پرسیده اند و هرگز پاسخی دریافت نکرده اند، برای شما تعریف کنند. حتی بزرگ ترین شرکت های جهان نیز در این زمینه شکست می خورند.
وقتی در این کار موفق شوید، مشتریان شما متوجه خواهند شد.
3- به مشتریان وفادار با تخفیف پاداش دهید
میتوانید به مشتریانی که برای اولینبار بار میآیند، با تخفیفهای سپاسگزاری و سایر پیشنهادات ویژه پاداش دهید. و می توانید به مشتریان وفادار قدیمی خود با سورپرایزهای بزرگتر پاداش دهید.
در این کار خلاق باشید
و اگر هوشمندانه از تخفیفها استفاده میکنید، نیازی به هزینه زیادی برای شما ندارد. یک ترفند ساده استفاده از تخفیف های ثابت به جای تخفیف های درصدی است.
4- ایمیل های بخش بندی شده را بر اساس خریدهای قبلی ارسال کنید
این یکی از انواع بازاریابی شخصی است. به مشتریان شما نشان می دهد که به آنها توجه می کنید.
مخاطبینی را که به نظر می رسد به سمت دسته های خاصی از محصولات جذب می شوند، شناسایی و بخش بندی کنید. بر اساس دسته بندی، احتمالاً می توانید چیزهای دیگری را که ممکن است در مورد آنها صادق باشد تعیین کنید. اگر همیشه از دستههای «کودکان» شما خرید میکنند، احتمالاً فرزندی در زندگی خود دارند و از محتوا و پیشنهادهایی که به بچهها مربوط میشود قدردانی خواهند کرد. شروع به برقراری ارتباط با هر یک از این بخشها در مورد محصولات مرتبط، مشکلات رایج و نحوه حل آنها (حتی اگر شامل یکی از محصولات شما نباشد)، نکات، نحوه انجام محتوا و موارد دیگر باشید.
حفظ مشتری فراتر از فروش و تخفیف است.
با تقسیم بندی ارتباطات خود بر اساس دسته بندی های محصول، می توانید مشخص تر شوید و بنابراین به هر مشتری مرتبط تر باشید. هنگامی که شما به طور مداوم از آن استفاده می کنید، این یک استراتژی حفظ مشتری است.
5- جوایز ارجاعی بدهید
با انگیزه دادن به ارجاعها، به شبکه مشتریانی که قبلاً راضی هستند ضربه میزنید تا دسترسی خود را گسترش دهید. و ارجاع های شخصی اغلب بهتر از تبلیغات کار می کنند زیرا مردم به کسانی که می شناسند اعتماد دارند.
ارجاعات مانند یک بررسی پنج ستاره در مورد قدرت موشک است. اعتبار شما را افزایش می دهد .
میتوانید مسابقات ارجاعی را با چند جایزه بزرگ برای برندگان اجرا کنید، یا به طور مستقیم بر اساس هر مشتری جدیدی که برای شما آوردهاند به افراد پاداش دهید.
هر طور که به آن نزدیک شوید، نکته کلیدی در اینجا این است که ارجاع افراد به شما را برای مشتریان آسان کنید. چگونه این کار را انجام می دهید؟
6- از مشتریان نظرات و توصیفات بخواهید
وقتی کسی وقت میگذارد و مینویسد که چرا یک برند یا محصول خاص را دوست دارد، این باعث میشود که احساسات خود را در مورد شرکتی که پشت آن قرار دارد، بنویسد.
با نوشتن نظرات و توصیفات برای محصولات، پیوند بین شما و مشتریانتان عمیق تر می شود.
گاه به گاه ایمیل هایی ارسال کنید و از آنها بخواهید برای محصولی خاص بازخورد ارائه دهند.البته تا می توانید کارشان را آسان کنید ، مثلا لینک محصول مورد نظر را ارسال نمایید.
7- جوایز، امتیازات و هدایای ویژه بدهید
میتوانید پیوند مشتریان فوقالعاده وفادار، و بهویژه آنهایی که پول زیادی خرج میکنند، را با شرکت خود با پاداشها و هدایای شگفتانگیز محکم کنید. به عنوان مثال، اگر محصولات زیبایی می فروشید، می توانید نمونه ای از لوسیون پرفروش خود را داخل آن بیندازید. یا اگر خدمات نظافت منزل ارائه می دهید، می توانید یک شمع با بوی تازه را در خانه مشتریان برتر خود قرار دهید.
فقط این چیزها را بدون هیچ انتظار دیگری برای آنها ارسال کنید. غافلگیری آنها را کاملاً خوشحال می کند، و شما تقریباً می توانید تضمین کنید که آنها با خوشحالی بیشتری به خرید از شما ادامه می دهند.
8- گزینه خدمات اشتراک گذاری را اضافه کنید
هیچ چیز بهتر از درآمدهای تکراری نیست. و از نظر حفظ مشتری، اشتراک، خریداران را بهتر از هر چیز دیگری به شما متصل می کند. آنها را به شما پیوند می دهد. شما بخشی از زندگی آنها می شوید.
با کمی خلاقیت، تقریباً هر کسب و کاری می تواند گزینه اشتراک را ارائه دهد.
9- به طور مداوم ارتباط برقرار کنید.
در اینجا فرصت دیگری برای برتری در برابر رقبای خود فقط با یک اقدام ساده و مداوم وجود دارد.
به مشتریان این فرصت را بدهید تا در خبرنامه شما مشترک شوند. شما نباید از ایجاد انگیزه برای آنها برای انجام این کار دریغ کنید – هر مشترکی برای تجارت شما بسیار ارزشمند است.
سپس، ایمیل های هفتگی، دو هفته ای یا ماهانه ارسال کنید. گاه به گاه یک کارت پستال یا نامه بفرستید. در صورتی که برای کسب و کار شما مناسب است، کاتالوگ های چاپ سه ماهه ارسال کنید. بله چاپ کنید به دلیل خستگی دیجیتال، مردم این روزها با علاقه دوباره به رسانه های چاپی نگاه می کنند.
برخی از این ارتباطات می توانند محصولات و پیشنهادات را ارائه دهند. اما بسیاری از ارتباطات و بازاریابی با مشتریان شما صرفاً در ذهن آنها باقی می ماند. میتوانید انواع محتوای مفید مانند راهنماهای نحوه کار، بینش محصول، راهحلهایی برای مشکلاتی که مشتریانتان دارند، پاسخ به سؤالات رایج و موارد دیگر را ارسال کنید.
نکته این است که وقتی در ذهن آنها باقی میمانید، دفعه بعد که به چیزی که شما پیشنهاد میدهید نیاز داشته باشند، اول به چه کسی فکر میکنند؟ کار شما
10- بگویید متشکرم!
و اما با سادهترین و واضحترین استراتژی حفظ مشتری – گفتن «متشکرم» است.
شما واقعا نمی توانید از یک مشتری خیلی تشکر کنید. پس از پرداخت آن را در صفحه تایید سفارش خود قرار دهید. آن را در ایمیل های خودکار خود بگویید. یک یادداشت در داخل بسته خود قرار دهید. برای محصولات با قیمت بالاتر، حتی ممکن است یک تماس تلفنی مناسب باشد.
تیم خدمات مشتری شما همچنین باید آموزش ببیند تا به هر مشتری بگوید که از خرید شما سپاسگزاریم.
در هر مرحله از چرخه فروش به دنبال گزینه های بیشتری برای تشکر و قدردانی از مشتریان خود باشید.
بازار اینترنتی گیلار طی سالها فعالیت در این حوزه و مشتری مداری مفتخر است که توانسته همواره رضایت مشتریان را فراهم کند. پیشنهاد می شود مقاله
۱۱ دلیل اصلی که مشتریان از بازار اینترنتی گیلار خرید میکنند، را نیز مطالعه نمایید.
منبع
https://woocommerce.com/posts/10-ecommerce-customer-retention-strategies-boost-revenue/
یکی از راه های جذب مشتری اینه که پشتیبانی وبسایتا مناسب باشه
طراح سایت در گیلان